5 porad ekspertów, jak zacząć plan fitness

Oprócz tego, że zaczynasz powoli ze swoim planem fitness, pamiętaj, aby zacząć powoli z wydatkami na fitness.

Jeśli zdecydujesz się na rok 2018, kiedy zaczynasz plan fitness, możesz poczuć mieszankę motywacji, ale także niepewność, od czego zacząć.

Wszyscy pracownicy służby zdrowia zgadzają się, że ćwiczenia mogą przynieść wiele korzyści zarówno dla ciała, jak i umysłu, ale ważne jest również znalezienie reżimu ćwiczeń, który działa tak, abyś mógł cieszyć się nim i trzymać się go.

Poniżej przedstawiamy wskazówki ekspertów z American Heart Association na temat tego, jak najlepiej zacząć od nowej rozdzielczości, abyś mógł cieszyć się nie tylko zdrowszym 2018 rokiem, ale także zdrowszym stylem życia w dłuższej perspektywie.

1. Skokuj się

Skokuj sięJeśli czujesz się pełen entuzjazmu, to wspaniale, ale pamiętaj, aby najpierw przejść „powolny i łatwy” – mówi fizjolog, dr Crris Slentz, adiunkt w Departamencie Medycyny w Duke University Medical Center. Pamiętaj też, że znalezienie miejsca, w którym chcesz być, również zajmie trochę czasu, szczególnie jeśli po raz pierwszy skorzystasz.

Slentz zaleca rozpoczęcie krótkich 15-20-minutowych sesji aktywności fizycznej, aby proces się rozwijał, a stopniowo, gdy będziesz miał sprawniejszy, możesz zwiększyć intensywność i czas ćwiczeń.

2. Pamiętaj o dużym obrazie

Pamiętaj o dużym obrazieJeśli zaczynasz plan fitness po raz pierwszy, warto również pomyśleć o wprowadzeniu zmian diety wraz z nim. Badania naukowe wykazały, że tylko łagodna lub umiarkowana utrata masy ciała jest osiągana dzięki ćwiczeniom, a Slentz dodaje, że uważna dbałość o dietę jest również konieczna, aby zrzucić wagę.

Pamiętaj też, że maszwięcej do zyskania na ćwiczeniach, niż porzucanie dodatkowych kilogramów. Ćwiczenia aerobowe, takie jak szybki marsz, bieganie, jazda na rowerze i pływanie, mogą również poprawić zdrowie serca, kości i naczyń krwionośnych, zmniejszyć ryzyko cukrzycy, zmniejszyć ryzyko niektórych nowotworów, zmniejszyć stres i poprawić zdrowie mózgu.

3. Ostrożnie poświęć się planom ćwiczeń i sprzętowi

 fitnessZacznij powoli od planu fitness, pamiętaj też, aby zacząć powoli z wydatkami na fitness; ćwiczenie nie musi być drogie.

Istnieje wiele darmowych treningów w serwisie YouTube, które można zrobić tylko za pomocą mat, lub pomyśl o zainwestowaniu pieniędzy w przystępne członkostwo w siłowni, które oferuje szeroką gamę urządzeń do ćwiczeń siłowych i sercowo-naczyniowych. Może również kusić kupowanie nowych ubrań i akcesoriów, ale na początek, wszystko, co naprawdę trzeba zainwestować, to dobra para butów sportowych dla bezpieczeństwa i wsparcia, a jeśli jesteś kobietą również dobrym biustonosz sportowy.

4. Wymieszaj

fitness staje się nudnyRóżnorodność podczas ćwiczeń pomaga czerpać jeszcze więcej nagród i pozostać zainteresowanym. Podobnie jak wszystko inne na świecie, na przykład darmowe sloty online, fitness staje się nudny. Musisz to wszystko wymieszać i od czasu do czasu spróbować czegoś nowego, aby pomóc Ci zachować koncentrację i rozbawienie. Trening oporu przy użyciu ciężarków lub opasek oporowych poprawia siłę mięśni i przyczynia się do beztłuszczowej masy ciała, co jest ważne, ponieważ ludzie dorastają, podczas gdy trening interwałowy o wysokiej intensywności lub zmodyfikowany trening interwałowy zwiększa sprawność układu krążenia.

5. Nie idź sam

grupowych zajęć fitnessJeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć, możesz być bardziej zabawny i bardziej motywujący, aby pozyskać przyjaciela, który zacznie z tobą, lub spróbować grupowych zajęć fitness na siłowni lub w centrum społeczności. Spacery we wspólnocie, zbiórki charytatywne i wycieczki grupowe lub przejażdżki rowerowe mogą również przekształcić fitness w wycieczkę towarzyską.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *